Selasa, 24 Mac 2009

Saya & Mukhriz

Malam semalam saya berkesempatan menyertai Solat Maghrib berjemaah, diikuti dengan Solat Hajat untuk mendoakan kejayaan Dato' Mukhriz agar terpilih sebagai Ketua Pemuda UMNO Malaysia yang baru.

Majlis tersebut diadakan di kediaman ayahandanya, Tun Dr. Mahathir yang terletak di The Mines, Seri Kembangan.

Mungkin ramai yang berharap untuk bersua dengan TDM, namun TDM tiada di situ kerana memenuhi jemputan di tempat lain.

Mungkin untuk mengubat kehampaan kerana tidak dapat bertemu dengan TDM, ada tetamu yang bergambar dengan koleksi kereta TDM.

Kembali kepada Dato' Mukhriz, merujuk kepada gambar di atas, mungkin itu sahajalah peluang untuk dapat bergambar bersama beliau, seandainya beliau terpilih sebagai Ketua Pemuda UMNO Malaysia, esok.

Ketua Pemuda yang bakal terpilih, tidak akan mempunyai masa untuk berbulan madu, kerana sebaik sahaja tamat perhimpunan agung UMNO, tugas berat menanti iaitu menggerakkan jentera pilihan raya di 2 bukit dan 1 batang.

Selepas itu, mungkin di Bukit Lanjan atau di Penanti, wallaahu'aklam.

Selepas itu, mungkin akan di angkat menganggotai kabinet Perdana Menteri yang baru.

Dengan tugas sebagai Ahli Parlimen, Ketua Pemuda UMNO Malaysia dan Menteri, sudah pasti peluang untuk saya bersalaman dan memeluk Dato' Mukhriz selepas ini (sekiranya beliau menang esok) akan hanya tinggal impian... seperti mana impian saya sebelum ini yang tidak tertunai untuk bergambar bersama bakal mantan Ketua Pemuda UMNO Malaysia, Dato' Seri Hishammuddin, walaupun mengenali pegawai khas, pemandu dan pembantu pegawai khas Dato' Seri.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan